Szeretettel köszöntelek a McLaren-Mercedes klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz!!!!! és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
McLaren-Mercedes klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a McLaren-Mercedes klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz!!!!! és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
McLaren-Mercedes klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a McLaren-Mercedes klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz!!!!! és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
McLaren-Mercedes klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a McLaren-Mercedes klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz!!!!! és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
McLaren-Mercedes klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Tomsa Sándor | 0 hozzászólás
A Formula–1 világában két zavaros ügy borzolja leginkább a kedélyeket: a McLaren ausztráliai botránya az egyik és a diffúzorügy a másik. Előbbit április végén tárgyalja a Nemzetközi Automobil-szövetség, utóbbit kedden. Most a szabálytalan fenéklemez kérdésével foglalkoznánk, mert könnyen lehet, hogy a párizsi döntés nagyban befolyásolja az idei szezont.
A történet lényege röviden: három csapat, a Brawn, a Toyota és a
Williams a többi istállótól eltérő difffúzort, fenéklemezt használ,
emiatt jobban tapad az autójuk, és gyorsabb is. A topvábbi hét gárda
első alkalommal február elején fejezte ki nemtetszését az alkatrésszel
szemben, ám az FIA ellenőrei azóta újabb két alkalommal szabályosnak
találták a fenéklemezt.
Az ausztrál idénynyitó verseny előtt három istálló hivatalosan megóvta
a futamot, az öt órán keresztül tartó tanácskozás végén aztán
szabályosnak minősíttetett a fenéklemez, ám a Renault, a Red Bull és a
Ferrari fellebbezett, és ehhez csatlakozott egy hét múlva a BMW is.
Mindez azt jelenti, hogy az idény első két futamának eredménye óvás
alatt áll, azaz korántsem biztos, hogy Jenson Button holnap este is
listavezetőnek és háromszoros futamgyőztesnek mondhatja magát – mint
emlékezetes, a szezon előtt egy nyert futammal álló brit az eddigi két
versenyt megnyerte.
Ha az FIA testülete úgy dönt, hogy nem szabályos a kérdéses alkatrész,
sok minden felborulhat a pontversenyben. Mindenesetre eljátszottunk a
gondolattal, mi történik, ha szabálytalan Brawn és társai diffúzora, és
megsemmisítik az általuk elért eredményeket az idei két futamon.
Nos, ebben az esetben az ausztrál futamon hatodik helyen végző Fernando
Alonso mondhatná magát futamgyőztesnek az első versenyét teljesítő
Sebastien Buemi és Sebastien Bourdais előtt. Malajziában a második Nick
Heidfeld nyerne Mark Webber (6.) és Lewis Hamilton (7.) előtt.
Az egész diffúzorügy egyébként egy szabályértelmezési kérdés miatt
pattanhatott ki, holott a Brawn GP, még Hondaként, már egy éve
figyelmeztetett, hogy gondok lesznek az idei regulákkal.
„Egy éve jeleztem a többi istálló technikai vezetőjének, hogy problémák
lesznek, és egyértelműsíteni kellene a szabálykönyvet. Sőt, javaslatot
is tettem az egyszerűbb szabályokra, ám elvetették” – fogalmazott Ross
Brawn.
A fenéklemezek szabályosságának kérdését mindenesetre holnap délelőtt
tíz órakor kezdik tárgyalni Párizsban, és ha elhúzódik a tanácskozás –
amire jó esély kínálkozik... – előfordulhat, hogy csak szerdán születik
döntés.
1. | Button | Brawn-Mercedes |
2. | Barrichello | Brawn-Mercedes |
3. | Trulli | Toyota |
4. | Hamilton | McLaren-Mercedes |
5. | Glock | Toyota |
6. | Alonso | Renault |
7. | Rosberg | Williams-Toyota |
8. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
9. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
10. | Sutil | Force India-Mercedes |
11. | Heidfeld | BMW Sauber |
12. | Fisichella | Force India-Mercedes |
13. | Webber | Red Bull-Renault |
14. | Vettel | Red Bull-Renault |
15. | Kubica | BMW Sauber |
16. | Räikkönen | Ferrari |
1. | Button | Brawn-Mercedes |
2. | Heidfeld | BMW Sauber |
3. | Glock | Toyota |
4. | Trulli | Toyota |
5. | Barrichello | Brawn-Mercedes |
6. | Webber | Red Bull-Renault |
7. | Hamilton | McLaren-Mercedes |
8. | Rosberg | Williams-Toyota |
9. | Massa | Ferrari |
10. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
11. | Alonso | Renault |
12. | Nakajima | Williams-Toyota |
13. | Piquet | Renault |
14. | Raikkonen | Ferrari |
15. | Vettel | Red Bull-Renault |
16. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
17. | Sutil | Force India-Mercedes |
18. | Fisichella | Force India-Mercedes |
1. | (6.) | Alonso | Renault |
2. | (8.) | Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
3. | (9.) | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
4. | (10.) | Sutil | Force India-Mercedes |
5. | (11.) | Heidfeld | BMW Sauber |
6. | (12.) | Fisichella | Force India-Mercedes |
7. | (13.) | Webber | Red Bull-Renault |
8. | (14.) | Vettel | Red Bull-Renault |
9. | (15.) | Kubica | BMW Sauber |
10. | (16.) | Räikkönen | Ferrari |
1. | (2.) | Heidfeld | BMW Sauber |
2. | (6.) | Webber | Red Bull-Renault |
3. | (7.) | Hamilton | McLaren-Mercedes |
4. | (9.) | Massa | Ferrari |
5. | (10.) | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari |
6. | (11.) | Alonso | Renault |
7. | (13.) | Piquet | Renault |
8. | (14.) | Räikkönen | Ferrari |
9. | (15.) | Vettel | Red Bull-Renault |
10. | (16.) | Buemi | Toro Rosso-Ferrari |
11. | (17.) | Sutil | Force India-Mercedes |
12. | (18.) | Fisichella | Force India-Mercedes |
A VB ÁLLÁSÁNAK LEHETSÉGES VÁLTOZÁSA
1. | Alonso | 11.5 |
2. | Heidfeld | 9 |
3. | Buemi | 8 |
4. | Bourdais | 8 |
5. | Webber | 6 |
6. | Sutil | 5 |
7. | Hamilton | 3 |
8. | Fisichella | 3 |
9. | Massa | 2.5 |
10. | Piquet | 1 |
11. | Vettel | 1 |
12. | Räikkönen | 0.5 |
1. | Button | 15 |
2. | Barrichello | 10 |
3. | Trulli | 8.5 |
4. | Glock | 8 |
5. | Alonso | 4 |
6. | Heidfeld | 4 |
7. | Rosberg | 3.5 |
8. | Buemi | 2 |
9. | Webber | 1.5 |
10. | Bourdais | 1 |
11. | Hamilton | 1 |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Lewis Hamilton bocsánatot kért az FIA versenyigazgatójától